I. Nazwa i adres instytucji kultury:
Muzeum Przyrody – Dwór Lutosławskich w Drozdowie
Drozdowo ul. Główna 38
18-421 Piątnica Poduchowna
II. Stanowisko objęte konkursem:
Dyrektor Muzeum Przyrody – Dwór Lutosławskich w Drozdowie
III. Wymagania kwalifikacyjne kandydata:
- wykształcenie wyższe;
- minimum 5 letni staż pracy na stanowisku kierowniczym, w tym co najmniej 3 lata na stanowisku związanym z prowadzeniem lub organizowaniem działalności kulturalnej;
- wiedza oraz doświadczenie dające rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków dyrektora;
- znajomość zagadnień i problematyki związanej z funkcjonowaniem muzeum, w tym przepisów prawnych dotyczących organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej i finansów publicznych oraz ustawy o muzeach;
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Preferowane wymagania dodatkowe:
- ukończone studia magisterskie na kierunku: historia sztuki, muzeologia, ekonomia, prawo;
- posiadanie doświadczenia w zakresie realizacji procesów inwestycyjnych;
- posiadanie doświadczenia w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych oraz realizacji projektów z udziałem środków zewnętrznych.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- kierowanie bieżącą działalnością Muzeum Przyrody – Dwór Lutosławskich w Drozdowie i zapewnienie jego prawidłowego funkcjonowania;
- planowanie, nadzorowanie i koordynacja zadań finansowych i gospodarczych, w tym dysponowanie środkami finansowymi zgodnie z planem finansowym jednostki;
- planowanie, prowadzenie i nadzór nad realizowanymi inwestycjami;
- pozyskiwanie środków zewnętrznych na inwestycje i działania jednostki;
- wykonywanie kontroli zarządczej I stopnia oraz uczestniczenie i współdziałanie w kontroli zarządczej II stopnia;
- pełnienie funkcji pracodawcy wobec zatrudnionych w jednostce pracowników i wykonywanie wszelkich czynności z zakresu prawa pracy;
- realizowanie zadań wynikających z ustaw oraz uchwał Rady i Zarządu Powiatu dotyczących zakresu działalności Muzeum;
- przygotowywanie planów finansowych, rocznych sprawozdań oraz analiz działalności;
- zawieranie umów oraz porozumień;
- uczestnictwo i reprezentacja Muzeum w obradach Zarządu Powiatu, Rady Powiatu oraz w posiedzeniach Komisji Rady Powiatu;
- reprezentowanie Muzeum Przyrody – Dwór Lutosławskich w Drozdowie na zewnątrz.
V. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- curriculum vitae (cv) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
- dokumenty stwierdzające kwalifikacje zawodowe wymagane do zajmowania danego stanowiska;
- inne dokumenty, które kandydat uzna za niezbędne dla potwierdzenia spełnienia warunków konkursu w szczególności potwierdzające dorobek i kwalifikacje zawodowe kandydata;
- program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Muzeum Przyrody – Dwór Lutosławskich w Drozdowie na najbliższe 5 lat;
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe, oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, oświadczenie o braku zakazu pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego złożone na druku udostępnionym w pliku znajdującym się pod ogłoszeniem konkursu;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w związku z naborem złożone na druku udostępnionym w pliku znajdującym się pod ogłoszeniem konkursu.
Dokumenty, o których mowa w pkt 3,4 powinny być własnoręcznie potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem. Na prośbę komisji konkursowej lub Zarządu Powiatu Łomżyńskiego kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów. Pozostałe dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata.
VI. Informacja o warunkach pracy obowiązujących na danym stanowisku:
- miejsce wykonywania pracy: Muzeum Przyrody – Dwór Lutosławskich w Drozdowie, Drozdowo ul. Główna 38, 18-421 Piątnica Poduchowna;
- pełny wymiar czasu pracy,
- praca administracyjno-biurowa,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego czasu pracy;
- kontakt z klientem.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: :
Starostwo Powiatowe w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża (Kancelaria p.301)
Oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem:
„Konkurs na Dyrektora Muzeum Przyrody – Dwór Lutosławskich w Drozdowie”
Nieprzekraczalny termin składania ofert: 30 września 2021r. do godz. 15:30. - decyduje data wpływu oferty do Urzędu. W przypadku ofert przesyłanych pocztą należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.
VIII. Informacje dodatkowe:
- Ocena formalna złożonych ofert zostanie przeprowadzona przez Komisję w siedzibie Starostwa Powiatowego w Łomży w terminie do 14 dni od dnia upływu terminu zgłaszania kandydatur.
- O wyznaczonym terminie i miejscu przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych, kandydaci, których oferty spełniły wymogi ogłoszenia zostaną poinformowani telefonicznie.
- O wynikach konkursu kandydaci biorący w nim udział, zostaną powiadomieni pisemnie w terminie 14 dni od ostatniego posiedzenia komisji konkursowej.
- Kandydat wyłoniony w drodze konkursu, przed zawarciem umowy, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.
- Kandydaci na stanowisko Dyrektora mogą zapoznać się z warunkami organizacyjno- finansowymi Muzeum Przyrody – Dwór Lutosławskich w Drozdowie w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża w dni powszednie od godz. 7.30 do godz. 15.30 .
- Przed powołaniem kandydata na stanowisko Dyrektora zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno – finansowe działalności Muzeum Przyrody – Dwór Lutosławskich w Drozdowie oraz program jego działania zgodnie z art. 15 ust. 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194). Odmowa zawarcia umowy przez kandydata na stanowisko dyrektora powoduje jego niepowołanie na to stanowisko.
Klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ust.1 i ust.2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych)(Dz.U.UE.L.2016.119, str. 1 zm.Dz.Urz.UE.L.2018.127, str. 2) informuje, że:
- Administratorem Danych Osobowych jest Starosta Łomżyński, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża;
- Dane kontaktowe Inspektora Danych Osobowych: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel.: 86 2156900.
- Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach Kodeksu pracy oraz ustawie o pracownikach samorządowych będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego, natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
- Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie szczególnych przepisów prawa.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata wybranego i zatrudnionego zostaną dołączone do jego akt osobowych, a po ustaniu zatrudnienia będą archiwizowane przez okres określony w przepisach prawa. Dokumenty aplikacyjne kolejnych kandydatów będą przechowywane przez okres 3 miesięcy. Po upływie tego terminu, w przypadku ich nieodebrania, zostaną komisyjnie zniszczone.3
- Przysługuje Państwu prawo do dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do ich sprostowania (poprawiania), usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania Państwa danych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.